Yövalvomista ja mapit kuntoon

Tiedättehän kesäfiiliksen, jolloin nukkumaan meno ei yksinkertaisesti tunnu luontevalle illaltamyöhälläkään. Tekisi mieli valvoa koko yö. Valo sinänsä ei minua häiritse, sillä saatanhan talvellakin laittaa yövalon päälle ja nukkua kasvot valon lähellä. Eli pimennysverhoja ei ole tullut hankittua. Kesäperinteenä on ollut, että ainakin yhtenä yönä pitää valvoa aamuun asti hyvää kirjaa lukien. Löytyykö sieltä muita yölukijoita?

Yksi yö meni minulla jo tällä viikolla valvoessa. Silloin se ei kuitenkaan ollut suunniteltua sellaista, vaan monenmoiset asiat pyörivät mielessä eikä uni vain tullut. Mutta en osaa edes olla pahoillani tuollaisesta vähäunisesta yöstä. Kesä on ihanaa aikaa! 

Tällä viikolla suurin vapaa-ajan projektini on ollut kirjahylly(je)n lukuisten mappien läpikäyminen. Huh sentään, se on karmivaa puuhaa! Kaiken lisäksi välillä olen löytänyt itseni lukemasta omia muistiinpanoja, koevastauksia, lisähuomautuksia tai kommentteja vieruskavereille. Ja löytyy useita kukkasia ja aurinkojakin sivujen lomasta. Luonnollisesti karsiminen on hitaampaa kun intoutuu lukemaan tuotoksiaan ja tunteilemaan. Sinnikkäästi olen silti jatkanut puuhaa, antanut itselle armoa niin poisheitettävän paperimäärän kuin ajankin suhteen. Homma on siis edelleen kesken, tosin tänään kävin ostamassa neljä arkistointimappia lisää, näistä luentopaperit tykkää, minä kans! Mihinkähän vielä kadottaisi lukuisat tyhjät kansiot? 


Kommentit